کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 1022
نام کتاب: پرتوی از خورشید
مصنف: علی شیرازی
موضوع: رجال BP114
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
978-964-09-0537-1
تعداد جلد: 1
شماره قفسه: R-32-6-26
تعریف کتاب: این اثر در قالب بیان خاطرات برخی از اندیشمندان و نزدیکان مقام معظم رهبری، به تبیین زوایایی از شخصیت ایشان پرداخته است.

این نوشتار از طریق نقل خاطره‏ ها و گفتار های مستند از زبان دانشورانی که مدت‏ها با مقام معظم رهبری در ارتباط بوده اند، می کوشد عموم مردم را نسبت به الگوهای اخلاقی و رفتاری این بزرگوار آشنا سازد.

در بخشی از معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: «آشنایی با جنبه‏ های مختلف شخصیت فرزانگانی که بر چکاد اندیشه و عمل برنشسته‏ اند و راه پرفراز و نشیب روزگار را با سلامت و دقت پی‏سپرده‏اند، به آدمی حیات، نور، نشاط و سرور می‏بخشد.»

این نوشتار در 16 بخش، به معرفی الگوهای اخلاقی و رفتاری رهبر معظم انقلاب پرداخته است. عناوین این بخش ها از این قرارند: علم و آگاهی، لیاقت و شایستگی، ساده زیستی، معنویت و عرفان، تواضع، توجه به خانواده های شهدا، رابطه با مردم و جوانان، دقت ها و ظرافت ها، مبارزه و شجاعت، جنگ و جهاد، بی توجهی به دنیا، رعایت بیت المال، تدبیر، امر به معروف و نهی از منکر، نظم و انضباط و ورزش.