کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 1048
نام کتاب: پیرامون وحی و رهبری
مصنف: آیة الله جوادی آملی
موضوع: تفسیر القرآن BP69
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
964-6069-01-0
تعداد جلد: 1
شماره قفسه:
تعریف کتاب: پیرامون وحی و رهبری، کتابی است که با زبان فارسی به بررسی ضرورت وجود رهبری و نیاز جامعه به این موضوع، می‌پردازد. پدیدآورندهٔ این اثر عبدالله جوادی آملی است و انتشارات فاطمة الزهراء انتشار آن را به عهده داشته است.

در معرفی این کتاب آمده است: «استاد عبدالقادر گیلانی از مشایخ طریقت اهل سنت و یكی از مربیان و استادان بزرگی است كه نه تنها بر مردمان عصر خویش تأثیرگذار بوده است، بلكه تأثیر اندرزهای او بر سال‌های بعدی نیز ادامه یافت. علت روی آوردن این عالم بزرگ به وعظ و ارشاد به خاطر پاسخ به نیاز شدید جامعه و دراولویت قرار گرفتن این كار بود. او دریافت كه جامعه‌اش از نظر فقیه متخصص، عالم تیزهوش و دقیق در اصول فقه و زبان‌دانی كه بر زبان تسلط داشته باشد، كم ندارد و تنها عالمی را كم دارد كه بتواند عموم مردم را رهبری كند، تا آنان را از تاریكی‌های نادانی به سوی دانش، هدایت كند و از گمراهی به سوی حق رهنمون شود. مجموعه حاضر، برگرفته از دو كتاب وی تحت عنوان الفتح الربانی و فتوح الغیب پندهای امام عبدالقادر گیلانی را شامل می‌شود. پندها حول این موضوعات می‌چرخد: اصلاح عقیده، پیروی از كتاب و سنت، نقد علما، اصلاح تصوف و زهد، اصلاح معنای توكل، برخورد عادلانه با نیازمندان، اخلاص، سرزنش دنیا و... . در بخش آغازین كتاب نیز شرح اجمالی زندگانی این عالم گرانقدر و دیدگاه برخی علما نسبت به ایشان فراهم آمده است».