کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 1353
نام کتاب: در آمدی بر کلام جدید
مصنف: ھادی صادقی
موضوع: کلام و عقائد BP203
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
964-7030-56-8
تعداد جلد: 1
شماره قفسه:
تعریف کتاب: اهمیت کلام جدید به لحاظ دینی یا به عنوان علم، و پویایی آن در برخورد با اندیشه‏های نو، موجب شده است این علم به یکی از درس‏های مهم حوزه و دانشگاه بدل شود. کتاب حاضر که به منظور ارائه متون آموزشی برای فراگیران کلام جدید نگاشته شده، با بیانی روشن و روان و با اجتناب از طرح مباحث فلسفی و منطقیِ بی‏ارتباط با فضای فرهنگی کشور، در چهار بخش اصلی، یک مدخل و مجموعا بیست و چهار فصل تدوین شده است.

بخش اول در چهار فصل تنظیم شده که به مباحث معرفت‏شناسی دینی اختصاص دارد. در این فصل‏ها بر عقلانیت معارف دینی و قداست آنها، معناداری گزاره‏های دینی و ناطق بودن شریعت استدلال شده است و در فصل «عقل و ایمان» که دشوارترین فصل کتاب است، دیدگاه‏های مهم معرفت‏شناسی ایمان ارزیابی شده است.

در بخش دوم به رابطه انسان با خدا، مسئله تکلیف، انواع دین‏داری، صفات و ذات خداوند و مسئله شرور اشاره شده است و در ضمن فصل‏های شش‏گانه آن به پاره‏ای شبهات پاسخ داده شده است.

بخش سوم به پیامبری و دین و مسائل مرتبط با دین همچون تعدد ادیان، دین و اخلاق، انواع قرائت‏ها از دین، وحی و تجربه دینی و پاسخ به شبهات مطرح شده در این زمینه‏ها اختصاص یافته است.

بخش چهارم، شامل مسائل امامت، ولایت و انواع آن، مرجعیت و رهبری در عصر غیبت، در دو ف