کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 1360
نام کتاب: آئین در آیئینہ
مصنف: عبد الکریم محقق: سروش دباغ
موضوع: کلام و عقائد BP203
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
964-5633-12-5
تعداد جلد: 1
شماره قفسه:
تعریف کتاب: عبدالکریم سروش طی نزدیک به سی سال فعالیت فکری در حوزه‌های متعدد معرفتی کار کرده است. از نقد مارکسیسم و شرح متون عرفانی گرفته تا دروس فلسفه علم، علم الاجتماع، متافیزیک، کلام، دین‌شناسی و ... شاید اکنون وقت آن باشد که به این کارنامه بلند نگاهی بیندازیم؛ کارنامه‌ای که سهم مهمی از تاریخ اندیشه معاصر ایران به خود اختصاص داده و چه بسا نماد و نمایانگر بخشی از مساعی یک قوم باشد برای دوام بخشیدن به فرهنگ و تمدن خویش در معرکه این جهان پر تب و تاب.

در کتاب حاضر از میان حوزه‌های مختلفی که سروش در آنها به کار فکری پرداخته است به آن بخش که محتوای دین شناسانه آراء او را تشکیل می‌دهد توجه شده و گردآورنده کوشیده است حول مضمون «دین‌شناسی»، گزیده‌ای از آثار عبدالکریم سروش را فراهم آورد.سروش دباغ متولد تهران به ۱۳۵۳ می‌باشد. ایشان پژوهشگر حوزه دین، فلسفه و ادبیات هستند. دباغ در دانشگاه علوم پزشکی تهران، دوره دکترای داروسازی را گذرانده و از دانشگاه وارویک انگلستان، دکترای فلسفه تحلیلی دارد. او فرزند عبدالکریم سروش است و مدیریت مؤسسه معرفت و پژوهش را نیز بر عهده دارد
دباغ اکنون در دانشگاه تورنتو در مقطع پست دکترا مشغول به تحقیق است. پیش از این، او استادیار مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه بود. او دوره متوسطه را در تهران گذراند و با دیپلم علوم تجربی در سال ۱۳۷۱ فارغ‌التحصیل شد. ایشان در سال ۷۷ از همان دانشگاه با مدرک دکترای داروسازی فارغ‌التحصیل شد.
ایشان سال‌ها در محضر پدر به فراگیری دروس و علومی هم چون فلسفه غرب، تاریخ فلسفه، فلسفه علم، فلسفه تحلیلی، فلسفه زبان و علوم اجتماعی، معرفت‌شناسی و عرفان اسلامی مشغول بود تا اینکه در اوایل سال ۱۳۸۱ جهت ادامه تحصیل عازم انگلستان شد و در دانشگاه وارویک در مقطع دکتری فلسفه اخلاق با گرایش تحلیلی مشغول به تحصیل شد و در سال ۱۳۸۵ با نگارش رساله‌ای تحت عنوان "دلایل اخلاقی: خاص‌گرایی، الگوها و ورزیدن" از آن دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.