کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 1363
نام کتاب: اسلام شناسی و پاسخ بہ شبھات
مصنف: علی اصغر رضوانی
موضوع: کلام و عقائد BP203
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
964-8484-70-8
تعداد جلد: 1
شماره قفسه:
تعریف کتاب: غربی ها و غرب زده ها دائماً این کلام را بر زبان جاری می سازند که اسلام دین است، نه اقتصاد، عقیده است نه راهی برای زندگی؛ نحوه ارتباطی است بین انسان و خدای خود و هرگز نمی تواند در جامعه تحول اساسی ایجاد نماید.

در حالی که اینان نمی دانند اسلام یک دگرگونی و نهضتی است که هرگز عقیده اش از زندگی، و جهت اجتماعی اش از محتوای روحی آن جدا نیست. و به همین جهت است که نهضتی منحصر به فرد در طول تاریخ خود بوده است.
توحید، جوهره عقیده اسلامی است که به واسطه آن، انسان از عبودیت و بندگی غیر خداوند آزاد گشته و تمام شکل های خدایان دروغین را طرد می کند، و این همان آزادی انسان از درون و بیرون است.
اسلام از ایمان و اصول اخلاقی و عمل تشکیل شده است. ایمان، آزادی و شرافت انسان را حفظ کرده و او را به زندگی سعادت مندی نایل می گرداند. و اصول اخلاقی، ارتباط انسان را با اجتماع تنظیم نموده و زندگی آرام و لذّت بخشی را برای او تضمین می کند. و عمل، تطبیق این اصول با ایمان وی در عالم خارج است.

کتاب حاضر درصدد برآمده تا چهره اسلام و پیام آور آن و قرآن را طوری ترسیم کند از هرگونه شبهه و ایرادی مصون باشند و در ضمن پاسخی به شبهات غربیان و یهود و دشمنان اسلام باشد.



تمدن جدید، اگر هیچ ضایعه‏اى جز ویرانى محیط زیست نداشت و در دیگر عرصه‏ها سربلند و موفق بود، همین امر براى مردود بودن او کافى بود. تمدن تکنولوژیک چنان بلیّه‏اى براى زمین و زیستگاه انسان، ایجاد کرده است که راه هر گونه اصلاح و بازگشت را نیز سد نموده و آینده‏اى بس مبهم و تاریک را پیش روى بشریت قرار داده است.

مهمترین عامل آلودگى و تباهى محیط زیست، استفاده از سوخت‏هاى فسیلى (زغال سنگ، نفت، بنزین، گاز و…) است که لازمه تداوم تمدن صنعتى است. به عبارت دیگر، نابودى محیط زیست بهایى است که بشر باید براى تغییر الگوى تمدن خود از تمدن طبیعى به تمدن صناعى بپردازد.