کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 1859
نام کتاب: منطق و شناخت شناسی
مصنف: عسکری سلیمان امیری
موضوع: فلسفه
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
978-964-411-370-3
تعداد جلد: 1
شماره قفسه:
تعریف کتاب: اين كتاب به بيان بخشي از مباحث علامه مصباح يزدي در منطق، شناخت‌شناسي و روش‌شناسي پرداخته است كه با تلاش حجت‌الاسلام والمسلمين عسكري سليماني اميري تدوين و نگارش شده است.

هدف اصلي كتاب ارائه مجموعه مباحث و نوآوري‌هاي حضرت آيت الله مصباح در حوزه هاي تخصصي منطق، معرفت شناسي و روش شناسي علوم عنوان شده است.

كتاب مزبور در 3 بخش تنظيم شده است. بخش اول كه به منطق اختصاص يافته، در 5 فصل، پس از مباحث مقدماتي به بررسي منطق تعريف، مبحث قضايا، منطق استنتاج و صناعات خمس پرداخته است. در بخش دوم ضمن 3 فصل، پس از اشاره‌اي به مباحث مقدماتي، نکات اصلي در باب شناخت‌شناسي، علم حضوري و علم حصولي مورد بررسي قرار گرفته است. در بخش سوم كه به روش‌شناسي علوم اختصاص دارد، به مباحثي از قبيل روش‌هاي تحقيق، تفاوت‌ها و قلمروهاي علوم، ملاك مرزبندي، تقسيم، طبقه‌بندي، انشعابات و ارتباطات آنها و نيز احوال علوم پرداخته شده است.

اين كتاب از سوي انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در 480 صفحه، با شمارگان 1500 نسخه و به قيمت 58000 ريال به چاپ رسيده است.