کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 2024
نام کتاب: آموزش عقائد
مصنف: محسن غرویان ، محمد رضا غلامی ، سید محمد حیسن میرباقری
موضوع: کلام و عقائد BP203
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
964-5976-46-4
تعداد جلد: 2
شماره قفسه:
تعریف کتاب: کتاب حاضر، جلد اول از مجموعه ی دو جلدی بحثی مبسوط در آموزش عقاید است که با زبان فارسی به تبیین عقاید کلامی با گرایش شیعه امامیه می پردازد.

این کتاب درصدد بحث و بررسی عقاید اسلامی و شیعی از دیدگاه عقل و نقل است و در این راه از رهنمودهای آیت الله مصباح یزدی استفاده کرده اند.

در ابتدا مهم ترین مسائل جهان بینی در رابطه با ایدئولوژی بیان شده و در ادامه مبحث شناخت به صورت مختصر مورد توجه و بحث قرار می گیرد، زیرا این موضوع همواره با سؤالات فراوانی همراه بوده و حتی این امر موجب پیدایش علم شناخت شناسی گردیده است. در نگارش این کتاب مؤلفان علاوه بر طرح بحث های فلسفی با توجه به هدف و روشی که در این سلسله مباحث مورد نظر یعنی قصد تبیین مبانی ایدئولوژیک اسلام بر اساس قرآن و عقل را دارند، مباحث خود را از دیدگاه قرآن نیز بیان می کنند.

در بخش دوم با عنوان خداشناسی مباحثی همانند سه مسئله وجوب و امکان، علت و معلول و بطلان دور و تسلسل، اقسام توحید، آیات فطرت و میثاق و… مطرح است.

بخش سوم که آخرین بخش این جلد است حول موضوع معاد نگاشته شده و به موضوعاتی مانند اهمیت بحث از معاد، داستان اصحاب کهف، توصیف بهشت و بهشتیان در قرآن، شفاعت، توبه و مرگ می پردازد.