کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 215
نام کتاب: منهاج الصالحین
مصنف: آیة الله العظمی السید ابوالقاسم الموسوی الخوئی ؛ مع فتاوی آیة الله العظمی الشیخ حسین الوحید الخراسانی
موضوع: الفقه
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
978-964-96596-6-8
تعداد جلد: 2
شماره قفسه:
تعریف کتاب: كتاب "منهاج الصالحين" كه رساله‌ى توضیح المسائل به زبان عربی است توسط مرحوم آيت الله سید محسن حکیم نوشته شده است. اين كتاب به دليل جامع بودن و اشتمال بر اكثر ابواب فقهى از سوى فقهاى متاخر مورد توجه قرار گرفته و بسيارى از آنان نظرات فقهى خود را به صورت حاشيه بر اين كتاب نوشته‌اند. از جمله‌ى كسانى كه بر اين كتاب حاشيه زده‌اند مرحوم آيت الله خويى است.
تاب منهاج الصالحين كه رساله‌ى توضیح المسائل به زبان عربی است توسط مرحوم آيت الله سید محسن حکیم نوشته شده است. اين كتاب به دليل جامع بودن و اشتمال بر اكثر ابواب فقهى از سوى فقهاى متاخر مورد توجه قرار گرفته و بسيارى از آنان نظرات فقهى خود را به صورت حاشيه بر اين كتاب نوشته‌اند.
از جمله‌ى كسانى كه بر اين كتاب حاشيه زده‌اند مرحوم آيت الله خويى است. ايشان به منظور آسان نمودن مراجعه‌ى مقلدان به كتاب نظرات خود را در متن كتاب وارد نموده و در مسائل مورد اختلاف فتواى مرحوم حكيم را نقل نكرده‌اند. جلد اول كتاب به ابواب عبادات اختصاص يافته است. در جلد دوم ابواب معاملات همراه با تكمله‌ى منهاج چاپ شده است. منهاج الصالحين به ضميمه‌ى تكمله‌ى منهاج در دو جلد در سال ۱۴۱۰ قمرى توسط انتشارات مدينة العلم در شهر قم چاپ و منتشر شده است.