کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 2588
نام کتاب: الحاشیة علی کفایة الاصول ج1
مصنف: الشیخ بهاء الدین الحجتی البروجردی
موضوع: اصول فقه BP155
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
978-964-438-883-5
تعداد جلد: 2
شماره قفسه: O-34-2-10
تعریف کتاب: الحاشية على كفاية الأصول، به زبان عربى، حاصل درس‌هاى خارج اصول آیت‌الله سيد حسين بروجردى، در حوزه علميّه بروجرد است كه توسط آیت‌الله شيخ بهاء‌الدين حجتى بروجردى از شاگردان برجسته ايشان و از علماى بزرگ حوزه‌هاى علميّه بروجرد و قم(1309 - 1389ق)، گردآورى شده است.

اين كتاب، يك دوره كامل علم اصول و شامل ديدگاه‌هاى اصولى آیت‌الله بروجردى در قالب شرح و توضيح كتاب «كفاية الاصول» آخوند خراسانى است و در حوزه‌هاى علميّه قم و بروجرد از استقبال و توجه فراوانى برخوردار گرديده و بسيارى از علماى بزرگ حوزه در درس‌هاى خارج اصول خود، براى دست‌يابى به ديدگاه‌هاى اصولى آیت‌الله بروجردى به آن مراجعه مى‌كنند.

اين كتاب، به‌صورت حاشيه بر كتاب «كفاية لاصول» آخوند خراسانى نگاشته شده است؛ يعنى با تعبير «قوله» به نقل و شرح و نقد و بررسى عبارات كفايه مى‌پردازد. مؤلف، در جاهايى كه نظر آیت‌الله بروجردى با نظر مرحوم آخوند متفاوت بوده، غالبا با جمله «على ما أفاده سيدنا الأستاذ» موارد اختلافى را بيان و اشكالات ايشان بر كفايه را مطرح ساخته است.

طرح و ارائه مباحث اصولى در اين كتاب، به ترتيب مباحث كتاب «كفاية الاصول» مى‌باشد.