کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 482
نام کتاب: الصحیفة السجادیة الثانیة
مصنف: الحر العاملی
موضوع: حدیث خاصه BP128
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
964-6289-89-4
تعداد جلد: 1
شماره قفسه: H-6-5-25
تعریف کتاب: شيخ حر عاملى در مقدمه اين کتاب مى نويسد: "صحيفه سجاديه کامل که قسمتى از دعاهاى امام زين العابدين عليه السلام را در بردارد به مهمات دين و دنيا مربوط است. من به خاطر علاقه اى که براى جمع و ترکيب اين دعاهاى پراکنده و متفرق داشتم در صحيفه دوم ساير دعاهاى آن حضرت را که علماى بزرگوار نقل کرده اند، گرد آوردم. پس بر شما باد که اين صحيفه شريف را با اولى همراه داشته، آن ها را تلاوت کنى".

محدث جزايرى در اول شرح ملحقات صحيفه مى نويسد: "بايد جمع احادیث قدسى را (برادر قرآن) و صحيفه ثانيه را (خواهر قرآن) نام نهاد".

شيخ حر دفتر نگارش خود را با "کلام خدا" دعاهاى "امام سجاد عليه السلام" آغاز کرد و از آن پى ده ها کتاب ارزشمند را به جامعه شيعى تحويل داد که حتى معرفى اختصارى هر يک در اين مقال نمى گنجد.

نکته اى که در بيشتر آثار شيخ حر ديده مى شود تقسيم بندى فصل ها و بخش هاى آنهاست که به عدد معصومين يا ائمه اطهار به دوازده يا چهارده قسمت فصل بندى و تقسيم نموده است. اين امر نشان از عشق و علاقه او حتى به عددى است که يادآور وجود آن بزرگواران است.