کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 499
نام کتاب: اقبال الاعمال
مصنف: ابن طاووس
موضوع: اخلاق اسلامی BP247
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
تعداد جلد: 1
شماره قفسه: A-9-4-21
تعریف کتاب: این کتاب با نام کامل "الإقبالُ بالأعمالِ الحَسَنَةِ فيما يُعمَلُ مَرَّةٍ فی السَّنَةِ" کتابی است با موضوع ادعیه و اعمال روزهای سال قمری که توسط سید بن طاووس (589 - 664 ق) تنظیم گردیده است.

دو مجلّد اقبال الاعمال دو جزء از مجموعه ده جزئى دعا و زیارات و عبادات است كه به عنوان تتمه و تكمیل كتاب مصباح المتهجّد شیخ طوسى تنظیم شده است.
اقبال الاعمال كه در سه مجلّد توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامى و به تحقیق آقاى جواد قیّومى اصفهانى منتشر شده، به ترتیب جزء ششم، هفتم، هشتم و نهم مجموعه فوق است كه اعمال و عبادات كل ماههاى سال را دربردارد.

بخش اوّل كتاب كه به ماه رمضان اختصاص دارد، مشتمل بر فضیلت و اهمیّت این ماه، آمادگى براى ورود به آن و اعمال هریك از روزها و شبهاى آن است و با وظایف روز عید فطر پایان مى پذیرد.

بخش دوّم كتاب در فصل كوتاهى به بیان ادعیه و اعمال ماههاى شوال، ذی القعده و ذى الحجه پرداخته است.

در بخش سوّم اعمال و وظایف بقیه ماههاى سال آمده است. در لابلاى اعمال ماه محرم، ابن طاووس رساله كوچكى در توصیف وقایع روز عاشورا نگاشته و آن را اللطیف نام نهاده است.