کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 625
نام کتاب: اخلاق و جوان ج1
مصنف: حسین مظاهری
موضوع: اخلاق اسلامی BP247
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
تعداد جلد: 1
شماره قفسه: A-9-4-16
تعریف کتاب: مجموعه دو جلدی «اخلاق و جوان»، که متن تحریر شده سلسله مباحث فقیه اخلاقی آیت الله مظاهری است و در ماه مبارک رمضان سالهای 1412 تا 1415 هـ.ق در جمع نسل جوان ایراد گردیده.
جلد اول متشکل از چهار فصل است : فصل اول «جوان و نیروهای کنترل کننده» که نیروهایی از قبیل: عقل، وجدان اخلاقی، آداب و رسوم اجتماعی، آرامش در پناه قانون، احترام به قانون، انعطاف پذیری، نماز، ایمان عقلی و ایمان قلبی، و تربیت های خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی، را مورد بررسی قرار داده است. فصل دوم با عنوان «مسئولیت جوانان»، مسؤولیتهای چهارگانه ی : اجتماعی، جسمانی، عبودیت و بندگی، و روحی را تشریح نموده است. و در فصل سوم مباحث مربوط به ازدواج را مورد اشاره قرار داده است، همچون: خریدهای بیجا و مبادله هدایا، مهریه های سنگین، جهیزیه های تجملاتی، جشنهای پرخرج و تشریفاتی، رفت و آمد دوران نامزدی، و مشکل مسکن. «کار و کوشش» موضوع فصل چهارم کتاب را تشکیل می دهد که شامل مباحثی از قبیل: عبادات، کار فرهنگی، کار تولیدی، کار توزیعی، کار خدماتی، ایمان به خدا، استقامت، و نظم و انضباط، می شود.