کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 658
نام کتاب: سلفیه بدعت یا مذهب نقدی بر مبانی وهابیت
مصنف: محمد سعید رمضان البوطی ؛‌ محقق : دکتر حسین صابری
موضوع: تاریخ و سیره
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
964-444-675-5
تعداد جلد: 1
شماره قفسه:
تعریف کتاب: کتاب سلفیه بدعت یا مذهب، نقدی بر مبانی وهابیت توسط محمد سعید رمضان البوطی و ترجمه دکتر حسین صابری به رشته تحریر درآمده است.

آراء سلفیه بدعتی است جدید که از قلب جماعت اسلامی و از میان اهل سنت و جماعت به عنوان یک مذهب نو سر درآورده است و با صراحت و بی جهت همه سلف صالح و پیروان مذاهب سنت را رد و تنها خود را حق و باقی را باطل می داند؟ نویسنده پس از بررسی آراء سلفیه می فرماید که آیا این آراء خود یک بدعت جدید نیست؟

این کتاب شامل تقریظ آیت الله واعظ زاده خراسانی، یادداشت مترجم، پیشگفتار و سه بخش می باشد.بخش اول به عوامل پیدایش قانون علمی شناخت و آشنایی مختصری با آن می پردازد. در بخش دوم به مصادیق عملی از قانون جامع می پردازد. و در بخش سوم یه این می پردازد که سلفیه به عنوان یک مذهب بدعتی است که با پیروی از سلف سازگاری ندارد.

نویسنده پس از بررسی آراء سلفیه و ابطال این آراء به این نتیجه می رسد که این زشت ترین بدعت و مهمترین مایه همه فتنه ها و بدیها برای مسلمانان است که گروهی این آراء را بعنوان یک مذهب ساخته و برای آن نامی چون سلفیه که سلف صالح هیچ آشنایی با آن نداشته ابداع کنند؛ سپس این مذهب ساختگی را مظهر دین حق و نماد عقیده درست قرار دهند و براین اساس ادعا شود که هر کس آنچه را این مذهب بدان فرا می خواند بپذیرد مسلمانی راستین و مؤمنی صادق و از نجات یافتگان روز قیامت است و هر کس نیز از آن روی برتابد و به اجتهاد و یا رأی و دیدگاه دیگری روی آورد گمراه وگمراه کننده و بدعت گذار، بلکه در بسیاری از مواقع کافر و مشرک است.