کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 671
نام کتاب: دراسة فی علامات الظهور ج14
مصنف: جعفر مرتضی العاملی
موضوع: تاریخ و سیرت BP14
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
تعداد جلد: 1
شماره قفسه: T-13-4-2
تعریف کتاب: دراسة فی علامات الظهور، کتابی است به زبان عربی که درصدد بیان نشانه‌های ظهور امام مهدیعلیه السلام می‌پردازد. این کتاب اثر سید جعفر مرتضی العاملی است و انتشارات ‌المرکز الإسلامی للدراسات نشر آن را به عهده داشته‌ است.

در معرفی این کتاب آمده است: « با روش ابتکاری در بخش اول و در بخش دوم به نقد و ارزیابی علمی کتاب‌های بیان الائمه و خطبه البیان پرداخته است.

هدف مؤلف از تدوین در پیش گفتار این گونه آمده: که اثر موضوع نشانه‌های ظهور را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد که تا حد زیادی جنبه سلبی به خود گرفته؛ یعنی برخورد با علامات ظهور از زاویه‌ای که هیچ‌گونه تناسب و انسجامی با اهداف حقیقی آن ندارد. و ظاهراً این مسأله بدان جهت است که عده‌ای از منحرفان با استفاده سوء از احساسات منتظران مطالب کذب و تحریف شده‌ای را در قالب نشانه‌های ظهور به مشتاقان امام عصرعلیه السلام ارائه داده‌اند و مؤلف این اثر را در نقد آن‌ها تألیف نموده است.

روش مؤلف به کندوکاو درباره پیش گویی‌های ائمهعلیهم السلام در مورد نشانه‌های ظهور و تقسیم آن‌ها به قطعی و غیرقطعی و تفکیک میان روایات واقعی و ساختگی استوار است. تألیف بخش اول به تاریخ رمضان ۱۴۲۱ق و بخش دوم جمادی الثانی ۱۴۲۴ق رقم خورده است.»