کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 761
نام کتاب: جزیره خضراء و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا
مصنف: ناجی النجار
موضوع: تاریخ و سیرت BP14
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
978-964-90975-8-9
تعداد جلد: 1
شماره قفسه: T-13-4-26
تعریف کتاب: جزيره خضرا و تحقيقى پيرامون مثلث برمودا، اثر عربى ناجى النجار، به بيان تشابهات موجود ميان مثلث برمودا و جزيره خضرا پرداخته است.

انگيزه مؤلف، بررسى، نقد و تحليل گزارشات و اخبارى است كه در اين زمينه وجود دارد.

كتاب با دو مقدمه مفصل از مترجم و مؤلف آغاز شده و مطالب در چهار بخش به‌صورت بيان گزارشات موجود در رابطه با مثلث برمودا و بشقاب‌پرنده‌ها و تحليل و بررسى آن‌ها ارائه شده است.

نويسنده با هدف اثبات ناتوانى بشر در فهم بسيارى از اسرار عالم، از جمله مثلث برمودا، با بهره‌گيرى از منابع روايى و نظرات دانشمندان غربى و مطالب مجلات و روزنامه‌ها مطالب زيرا را مطرح كرده است:

موقيعت جغرافيايى مثلث برمودا، سرگردان شدن دانشمندانى كه به اين منطقه رفته‌اند، بشقاب‌هاى پرنده، داستان رفتن شيخ زين‌الدين على بن فاضل به جزيره خضرا و ملاقات با امام زمان(ع)، جزيره خضرا در اخبار و آثار، زندگى على بن فاضل و پاسخ به برخى شبهات.

مؤلف در صدد تحليل داستان مثلث برمودا بوده و بعد از مطالعه تمام منابعى كه از مجلات غربى و عربى در دست داشته، فشرده مطالب آنها را در مورد اصل داستان بازگو كرده و سپس تحليلى را كه براى حل آن به نظرش رسيده، عرضه نموده است.

وى تصريح مى‌كند كه مطالب همه اين مجلات و روزنامه‌ها يك‌نواخت و تكرار مكررات است و او در نقل اصل داستان، هيچ مطلب تازه‌اى كه به متن نوشته‌هاى جرايد اضافه كند نياورده است. تنها موضوعى كه او اضافه كرده، نقل روايت «الجزيرة الخضراء»، اقامت‌گاه احتمالى حضرت ولى عصر(عج) مى‌باشد كه آن را از كتاب «بحار الانوار» ترجمه كرده است.

نويسنده در پى اثبات اين امر است كه در خصوصيات بسيارى ميان مثلث برمودا و جزيره خضرا كه برخى دانشمندان حدود 700 سال پيش به آنجا مشرف شده و اوصاف آن را براى ما نقل كرده‌اند، تشابه و تناسب فروانى وجود دارد، زيرا آن‌چنان‌كه به كرات در كتاب آمده، هر دو در اقيانوس اطلس قرار دارند و هر دو با آب‌هاى سفيدرنگى احاطه شده‌اند و هر دو موجب نابود شدن كشتى، هواپيما و هر چيزى مى‌شوند كه بخواهد به حريم آبى، خاكى و يا هوايى آنجا تجاوز كند.