کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 763
نام کتاب: دانشنامه امام علی (ع) ج0
مصنف: علی اکبر رشاد
موضوع: تاریخ و سیرت BP14
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
964-8352-01-0
تعداد جلد: 13
شماره قفسه: T-12-3-21
تعریف کتاب: دانشنامه امام علی، دائرةالمعارفی است موضوعی در زمینه شخصیت، سیره و اندیشه‌های علی بن ابی‌طالب و پدیده‌های هم‌عصر و پس از دوران او.[۱] این دانشنامه که برای چهارمین بار تجدید چاپ شده، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی، برترین پژوهش دینی ایران، برگزیده کتاب سال حوزه و همچنین کتاب سال ولایت می‌باشد.

این دانشنامه در ۶۰۰۰ صفحه و دوازده جلد می‌باشد که دارای ۶۳۰ مدخل اصلی و حدود ۳۰۰۰ مدخل فرعی می‌باشد. تألیف این دانشنامه به سرپرستی علی‌اکبر رشاد و با همکاری بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه در ایران، پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی بوده‌است. علاوه بر ۱۲ جلد اصلی، یک مجلد نیز با عنوان «درآمد» در دانشنامه وجود دارد.

این دانشنامهٔ موضوعی در جلد یکم به موضوع «حکمت و معرفت»، در جلد دوم به موضوعات «مبداء و معاد»، در جلد سوم به موضوعات «نبوت و امامت»، در جلد چهارم به موضوع اخلاق و سلوک»، در جلد پنجم موضوع «حقوق» در جلد ششم موضوع «سیاست»، جلد هفتم موضوع «اقتصاد»، جلد هشتم و نهم موضوع «تاریخ»، جلد دهم و یازدهم موضوع «سیره» و جلد دوازدهم به موضوع «مرجع‌شناسی» می‌پردازد.