کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 828
نام کتاب: تهمت های ناروا به ساحت مقدس رسول خدا
مصنف: میر حامد حسین نیشابوری کنتوری
موضوع: امامت BP223
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
978-964-397-758-6
تعداد جلد: 1
شماره قفسه: I-17-1-21
تعریف کتاب: این کتاب در 3 فصل به بررسی روایات ساختگی فضائل خلفا در مکتب سقیفه پرداخته و نقد آنها با استناد به صحاح و مسانید و کتب معتبر اهل سنت عرضه شده است.
پیشگفتار کتاب « تهمت های ناروا به ساحت مقدس رسول خدا (ص) » در 80 صفحه به تبیین امام و امامت پرداخته و وقایع غصب خلافت و آغاز ساخت احادیث جعلی را شرح نموده است.
همچنین تاریخ مختصری از شرح حال و احوالات میرحامد حسین و تالیفات وی ارائه نموده است. اولین فصل کتاب به روایات فضیلت های دروغین ابوبکر بن ابی قحافه اختصاص یافته و 36 حدیث جعلی در کتب اهل سنت مورد بررسی قرار گرفته و تناقضات و توجیهات عالمان و نویسندگانشان را مطرح نموده است. فصل دوم بیانگر 23 حدیث جعلی در فضائل عمر بن خطاب در کتب اهل سنت است که نظریات مختلف بزرگان اهل سنت را شرح داده و دروغین بودن آنها را با استناد به کتابهای معتبر عامه اثبات کرده است. 13 حدیث جعلی در فضایل ابوبکر و عمر درفصل سوم ذکر شده که با مراجعه به تاریخ و مساندی اهل سقیفه، کذب بودن آنها و مخدوش بودن اعتبار روایات به وضوح بیان شده است. این کتاب در 808 صفحه وزیری توسط حجة الاسلام و المسلمین محمدرضا کریمی به رشته تحریر درآمده است.