کتابخانه مدرسه علمیه ثقلین قم
تلفن :۰۰۹۸۲۵۳۸۸۲۱۶۵۹

وبسایت : http://www.saqlainfoundation.org ایمیل : info@saqlainfoundation.org
آدرس: ایران، قم المقدسہ، نیروگاہ (توحید) اول جواد الآئمہ ، ۱۸ متری قدس ، کوچہ ۱۰ ، فرعی ۱ (فرعی شھید مصطفی خمینی) ، پلاک ۱۰۶
شماره کتاب: 861
نام کتاب: معراج در آینه استدلال
مصنف: عبدالعلی محمدی شاهرودی
موضوع: تاریخ و سیرت BP14
شماره استاندارد بین المللی کتاب
(ISBN):
تعداد جلد: 1
شماره قفسه: T-11-3-8
تعریف کتاب: پیامبر گرامی اسلام(ص) به فرمان خداوند در یک شب از مسجد الحرام به مسجد الاقصی آمد و از آن جا به آسمان ها عروج کرد و آیات الهی را مشاهده نمود. این حادثه که در فرهنگ اسلامی تعبیر به معراج گردید از جمله رخدادهای پر ارج زندگی پیغمبر اسلام(ص) می باشد که از همان ابتدای وقوعش اندیشه و ذهن دوست و دشمن را به خود معطوف گردانید.

تاریخ زندگانی آن حضرت گواه است که در جامعه ای که وحشیگری و قتل و غارت افتخار محسوب می شد و جاهلیت و فقر فرهنگی در اوج خود بود, وی از هیچ کوششی در جهت هدایت انسانها دریغ نورزید. چه رنج ها و سختیهایی را متحمل گردید و چه مشکلات طاقت فرسایی را به جان خرید.

در آن روزگار فشار مشرکان و سردمداران کفر در مکه بر ایشان و تازه مسلمانان در اوج بود و آنان برای جلوگیری از نشر حق و گسترش رسالت پیامبر(ص) از هیچ کوششی دریغ نمی ورزیدند, یاران او را زیر شکنجه های وحشیانه قرار داده و یا به شهادت می رساندند,تبلیغات گسترده و دامنه داری را برای دور نمودن مردم از آن حضرت و نشنیدن کلام حق به راه انداخته بودند: نظیر اطلاق تهمت ساحری,شاعری,جنون و... به ایشان.در اوج این نامردمیها, خداوند آخرین فرستاده ی خود را به ملکوت می برد تا با ارائه ی شگفتی های جهان هستی و قدرت لایزال خویش و نیز نشان دادن جایگاه والای آن حضرت در نزد خداوند, روح پر عظمت رسول الله(ص) تعالی بیشتری یافته و آمادگی لازم برای هدایت انسان ها را پیدا کند.